Dag 4: St. Leonard-de-Noblat naar Cahors - Reisverslag uit Uzerche, Frankrijk van Harold Corstjens - WaarBenJij.nu Dag 4: St. Leonard-de-Noblat naar Cahors - Reisverslag uit Uzerche, Frankrijk van Harold Corstjens - WaarBenJij.nu

Dag 4: St. Leonard-de-Noblat naar Cahors

Blijf op de hoogte en volg Harold

28 September 2017 | Frankrijk, Uzerche

Vandaag omstreeks 7:30 uur wakker geworden. Redelijk goed geslapen. Frans was zo eigenwijs om op de bank te slapen en niet het gehele bed uit te klappen. Maar hij had goed geslapen! Ook had hij het niet, dan zou hij het toch niet toegeven.

Na een snelle douche (water was wat lauw) en een gekookt eitje gingen we weer op weg. Gisteren waren we geëindigd bij St. Leonard-de-Noblat maar de Camping Municipal was al gesloten. Het seizoen was kennelijk voor hen al voorbij. Derhalve moesten we uitwijken naar een Camping L,ecrin Nature te Ambazac, circa 20 kilometer westelijk van St. Leonard.

Om circa 9:30 uur reden we de camping af. Om niet terug te hoeven namen we stuk snelweg naar Uzerche waar we de Pelgrimsroute weer vervolgden.

In Uzerche bezochten we o.a. De St. Petrus kerk die dateert uit 1100. Onder de kerk bevond zich een crypte. Aan het plein dronken we een koffie en sprongen we weer in de bus om onze weg te vervolgen.

Wederom reden we over landwegen via allerlei mooie plaatsen. Hoogtepunt was het plaatsje Turenne. Een historisch stadje met een kasteel op een bergtop. Er stond ook een17 eeuwse kerk die naar verluid door Elizabeth van Nassau (dochter van Willem van Oranje) is afgebouwd.

Vervolgens kwammen we aan in de stad Brive-la-Gaillarde. Na een rondje om de kerk gelopen te hebben maar was het tijd voor een terrasje. Niet te lang want we moesten immers weer verder naar Rocamadour, een mooie stad tegen een rotswand.

Vanaf Rocamadour zijn we via diverse mooie wegen en plaatsen in Cahors aangekomen, de eind bestemming voor vandaag. Hier wat rondgereden om een tankstation te vinden en bij de supermarkt eten gekocht voor het ontbijt. Het leek er even op dat onze bus wat problemen aan de achteras zou hebben. Maar na enkele kilometers konden we weer opgelucht adem halen. De trillingen hielden op. Dichtbij het centrum aan het water sloegen we ons kamp op. Camping "Riviere de Cabessut" is nog druk bezet. Na een wandeling naar de stad en een goede maaltijd was het tijd voor Frans om te slapen. Voor mij de gelegenheid om dit verslag te schrijven.

In totaal hadden we vandaag 260 kilometer op de teller gezet. Morgen weer verder.

• 28 September 2017 - 23:38

Miranda:

Jullie zijn al een eind op weg. Mooie omgeving en mooi weer. Geniet ervan samen. Hopelijk begeeft de bus het niet. Traumatische ervaringen voir ons pap!