Dag 3: Nevers naar St. Leonard - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Harold Corstjens - WaarBenJij.nu Dag 3: Nevers naar St. Leonard - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Harold Corstjens - WaarBenJij.nu

Dag 3: Nevers naar St. Leonard

Blijf op de hoogte en volg Harold

28 September 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

We werden vroeg wakker van het verkeer. We hadden goed geslapen. Het was niet koud geweest. Na een ontbijtje en alles weer inruimen wilde we onze weg vervolgen. Echter we hadden geen stroom meer - de accu was plat. Hoe kon dat weer?

We belden met de eigenaar van de Camper en na wat aanwijzingen bleek het een defecte sensor van de aanjager te zijn. Nadat deze verwijderd was zou hij het meer doen mits we hem weer konden starten en de accu zich weer kon opladen. Ik ging met startkabels langs de weg staan en al d 2e auto stopte. Een vriendelijke fransman hielp ons en door middel van zijn accu konden we de Camper weer starten. Houdoe en bedankt! We konden weer verder.

We reden vervolgens terug naar Nevers om de stad te bekijken en te tanken. De avond te voor hadden we de stad niet goed kunnen bekijken.

We wilden naar het klooster van St. Gildard. Hier zou het geconverseerde lichaam van Bernadette Soubirous in een glazen kist opgebaard liggen. Zij zou de vrouw zijn aan wie Maria zich verscheen in Lourdes. Het klooster was dicht!