Dag 1: Gilze-Budel naar Vaux-sur-Sure-Juseret - Reisverslag uit Juseret, België van Harold Corstjens - WaarBenJij.nu Dag 1: Gilze-Budel naar Vaux-sur-Sure-Juseret - Reisverslag uit Juseret, België van Harold Corstjens - WaarBenJij.nu

Dag 1: Gilze-Budel naar Vaux-sur-Sure-Juseret

Blijf op de hoogte en volg Harold

26 September 2017 | België, Juseret

De dag van de reis was aangebroken! Rond 11:30 uur was ik met Stijn bij (O)Pa Frans en Stijn zou zijn Opa en vader ons naar Schinveld te Limburg brengen waar we ons vervoermiddel, een VW Bus T2 uit 1977, voor onze reis naar Santiago de Compostella zouden ophalen en onze reis eindelijk zou starten. We hadden er zin in!

We werden om 14:00 uur verwacht bij Classic Campers en arriveerde ruim op tijd. We kregen na een bakje koffie uitleg over het gebruik van de Camper. Na het overladen van onze persoonlijke spullen en het ondertekenen van de diverse documenten konden we op weg.

Ons eerste reisdoel was Maastricht waar onze GPS route zou starten. Omstreeks 16:00 uur hadden we onze eerste pelgrimsroute kilometers gemaakt en om 16:30 uur bevonden we ons als in de Belgische Ardenne.

Deze dag hebben we niet zoveel van route genoten. We waren veel bezig met het wennen aan de bus, de GPS route op onze telefoon, het reisritme en de vraag waar te overnachten. Die dag zouden we 180 kilometer rijden voordat we ons kamp opsloegen bij een Camping te Juseret. In Bastogne werd de inwendige mens verzorgd in een Italiaans restaurant waar we beide een Pizza verorberde. Het was het enige restaurant dat open was, waarschijnlijk omdat het maandag was. De stad oogde nogal verlaten.

Het was al donker en we hadden nog geen eindbestemming voor deze dag in gedachte. Circa 1 uur rijden na het eten belande we rond 21:30 uur op de camping "Aux Sources de Lescheret" te Juseret. Gelukkig mochten we er nog op! Er stond maar 1 camper en voor de rest was de kleine nogal armoedige camping verlaten. De eigenaren, een Nederlands echtpaar, waren vriendelijke mensen! Na een Jupiler parkeerde we de Camper op de aangewezen plaats, maakte ons bed op en gingen pitten. De eerste dag zet erop.