dag 11: De Laatste Dag in Garango - Reisverslag uit Garango, Burkina Faso van Harold Corstjens - WaarBenJij.nu dag 11: De Laatste Dag in Garango - Reisverslag uit Garango, Burkina Faso van Harold Corstjens - WaarBenJij.nu

dag 11: De Laatste Dag in Garango

Blijf op de hoogte en volg Harold

12 Februari 2017 | Burkina Faso, Garango

De laatste dag in Garango was een welkome rustdag. We hadden de afgelopen dagen veel gedaan en gezien.

In de ochtend werd het vriendenhuis schoongemaakt en ik had de resterende gordijnrails opgehangen.

Onverwachts stond er nog een adoptiekind voor de poort. Het was het adoptiekind van Riet en Cees. Ze was niet geïnformeerd en de dame van het weeshuis had ze alsnog opgeroepen,

Na de siësta gingen we bij het restaurant van Bernard de Panerra in Garango eten. Hij had ons uitgenodigd. We kregen kip te eten. De kip was goed gekruid en er zat weinig vlees aan. Het was lekker. Ook hebben we de 'to' geprobeerd met pindasaus. Dit gerecht, gierstepap die met tomaten- of pindasaus wordt gegeten, wordt door de gemiddelde Burkiness dagelijks gegeten. Er zat niet veel smaak aan maar het schijnt erg voedzaam te zijn. De saus bracht de smaak.

Volgens goed gebruik gooide we de afgekloven botjes op de grond. De honden wisten hier wel raad mee. Ook belande er botjes met vlees bij de honden! Na het eten bedankte we Bernard en was het weer tijd om de dag af te sluiten met een Brakina. Morgen zou de lange rit naar Ouagadougou op ons wachten.